Sunday, July 15, 2007

Fra jysk provinsby til amerikansk mega-monster-storby

Hej derude,

Yes, så er jeg tilbage i Los Angeles. Jeg ankom onsdag efter et kort ophold i London, hvor jeg genså min gamle veninde Selma. Rigtig hyggeligt! Blev enig med mig selv om, jeg må blive lidt længere og gense mere af byen næste gang jeg flyver over London. Bjarni tog i mod mig i lufthavnen, og det var selvfølgelig godt at se ham igen.
Siden ankomst har jeg brugt et par dage på at bekæmpe det vanlige jetlag. Til min egen overraskelse må jeg sande, at jeg ved gensynet har det en anelse anstrengt med Los Angeles.
Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvorfor, for nu er vi efterhånden godt etableret herovre, og jeg kender nogle rigtig dejlige mennesker, som har været glade for at se mig igen -- og omvendt. Men altså... Den her by er endeløs med SÅ meget beton, trafik og skrald og hjemløse og fastfood restauranter, at mine jyske provinsrødder synes det hele er lidt for meget af det gode.

På trods af min storbys panik, har jeg nydt at komme tilbage til lejligheden som føles hjemlig. Vejret er i øvrigt strålende som altid. Jeg er begyndt at arbejde frivilligt i hjælpeorganisationen LAMP her i ghettoen (South Central), der arbejder med at uddanne indvandrerkvinder fra Latinamerika og deres børn. Her har jeg deltaget i lidt af det hele dvs. børnepasning, engelsk undervisning og self-esteem kurser (på spansk). Vældig interessant, og nogle rigtig søde damer og børn selv om de er lidt tilbageholdende her i starten -især pga sprog barriere. Jeg skal nu til at hjælpe fast til på sprogkurset for kvinderne.

Nok for denne gang.

Vi skrives..

KH Dorte

2 comments:

Ólafur Jens Sigurðsson said...

Du skal bare holde et stort Salsa party for dem kvinder, saa bliver de meget glad igen :-)

Saa kan Bjarni vise sine salsa spor og kvinderne kan grine ad ham :-)

Ólafur Jens Sigurðsson said...

Du skal bare holde et stort Salsa party for dem kvinder, saa bliver de meget glad igen :-)

Saa kan Bjarni vise sine salsa spor og kvinderne kan grine ad ham :-)