Wednesday, April 22, 2009

En indisk connection

Mens jeg arbejder med internationale ægtefæller er mine to kollegaer Aaron og Stephanie ansvarlige for Chaiwalla, som er et tilbud for indiske studerende på USC. Inderne udgør den anden største gruppe af udlændinge på universitetet, kun overgået af kineserne. Mange indere oplever kulturchok, når ankommer til USA, hvor meget er anderledes lige fra madkultur, mode til måden man omgår andre mennesker på. Chaiwalla er et frirum fra amerikansk kultur, hvor inderne kan hænge ud med andre indere, drikke chai (deraf navnet..), lytte til indisk musik og spise indiske snacks. Når jeg har tid deltager jeg lidt på sidelinien i chaiwalla-aktiviteterne.
I lørdags havde Aaron og Stephanie arrangeret den årligt tilbagevendende koncert med det amerikansk band Aradna, som spiller klassisk indisk musik med citar, dholaks osv.
En lille indisk charmer sneg op på scenen med sin egen lille guitar og forsøgte at spille med. Jeg var klar til at tage ham med hjem i min lomme med det samme, hvis det ikke var fordi, hans forældre sad ved siden af og smilede stolt. Han var SÅ kær!

No comments: