Wednesday, March 07, 2007

Uti i Eyjum

Lige en lille update fra dejlige varme Californien. Temperaturen er steget inden for den seneste uge, så nu er det slut med at vågne op til en hunde kold lejlighed om morgenen, og "tænde" for varmen ved at skrue op for gasblusset - hvilket i øvrigt er meget heldigt eftersom vi i dag har fundet ud af at gassen vist siver fra ovnen! Der har været sådan en underlig lugt i lejligheden den sidste tid, som vi ikke kunne finde ud af hvor kom fra. Det var dog ikke rigtig gas det lugtede af. Vi har så både lavet mad på komfuret og haft stearinlys tændt, så helt slemt kan det da ikke være, men nu tør vi slet ikke tænde for noget med ild, indtil der har været nogen og se på det.

Bjarni har midterms i morgen, så han har travlt. Han har i øvrigt fundet ud af, at der (selvfølgelig!) også er Thorrablót i Los Angeles, og ingen ringere end Studmenn kommer og spiller! For dem der ikke ved hvad Thorrablót er, kan jeg fortælle at det er en gammel vikinge-fest, hvor man for længe siden ofrede til Thor ved en stor fest een gang om året. Islændingene holder traditionen i hævd - dog uden ofringer - og drikker sig fulde i islandsk Brennivín og spiser deres islandske delikatesser: tørfisk, rådden haj og fåre testikler. Ud over fåre testiklerne, som jeg har planer om at holde mig langt væk fra, glæder jeg mig!! Især til Studmenn og Poplag i G-dur :)

Vi skal til Las Vegas og Grand Canyon i weekenden og er tilbage i LA på mandag. Jeg er fået lov og holde en fridag.. Det er nogle meget fleksible og godhjertede mennesker jeg arbejder sammen med. Dejligt.

Vi skrives.

KRAM dorte

No comments: