Sunday, February 04, 2007

Pas på Ford'en!

Hej,

Så er det på tide med en update herovre fra. Der sker hele tiden så meget, at det er svært at finde ud af, hvor jeg lige skal starte. For det første har vi nu fået internet i lejligheden. Så nu bliver det lidt nemmere at kommunikere med Jer der hjemme.
Jeg er startet i praktik. Det er ret overvældende, fordi der er så utrolig meget, jeg skal sætte mig ind i for at forstå, hvordan det hele lige fungerer. Afdelingen i LA er ved at flytte en del af arbejdet til et nyt kontor i en anden del af byen, fordi de behandler mange flere sager end tidligere, og derfor har brug for mere plads. Derfor sidder folk også praktisk talt på nakken af hinanden i øjeblikket. Jeg synes det har været ret forvirrende at starte, fordi alle har travlt med den kommende flytning. Når jeg har lidt bedre tid og ved lidt mere, må jeg forklare hvad det præcist er, jeg skal lave de næste fire måneder. Det lyder lovende, og jeg er sikker på det kan give et godt indblik i dels hvordan dele af det amerikanske sociale system fungerer, og dels hvordan man integrere flygtninge.
Vejret har været fantastisk de sidste par dage. Jeg glemte solcremen da vi spillede beach volley i dag, så nu er jeg blevet rød. Og så er jeg begyndt at køre! For dem der ikke ved det, er jeg sådan en kylling med at køre bil, men nu bliver jeg simpelthen nød til at lære det. Så Bjarni sparker mig bagi, og så er det bare afsted. Det går godt indtil videre. Jeg har kørt til arbejde i rush hour og til stranden og rundt omkring i nabolaget med den tålmodige og meget rosende Bjarni ved siden af.
Det er alt for nu. Jeg vender snart tilbage.

kærlig hilsen Dorte

PS. Grape-frugterne er super!
(Billedet: Mit gule lyn)

1 comment:

Anonymous said...

Skønt at du har fundet dig en mand, som kan sparke dig ind bag rettet! He he :-) Du kan jo heller ikke drøne hele LA rundt på dit gule lyn (selvom den er drønflot!)
Glæder mig til at høre om arbejdspladsen når stormen har lagt sig!
Kæmpe knus Jane.