Friday, January 02, 2009

Jul i Danmark

Så er vi hjemme igen efter at have været et smut i Danmark over julen. Det var som sædvanligt noget hektisk, men vi nåede alt det vi skulle, og nød at gense familie og venner igen og at slappe af med dansk fjerner og gåture i klar frost. Desværre nåede vi ikke til Island, så det står øverst på listen næste gang, turen går østpå. Ud over alt det julede var det fantastisk at spise rundstykker, ost, rugbrød, ristede løg, remoulade, lakridstyggegummi og alt det andet, som jeg ikke tænker så meget på i det daglige herovre, men som smager himmelsk, når jeg kommer hjem.
Vi rejste tilbage d. 31. og selvom jeg aldrig har været så meget til alt det nytårshalløj, var det sgu ret mærkeligt at sidde i en flyver og tænke på alle jer derhjemme, som nu så nytårstale, var festklædte og så på raketter. Der var ikke særligt meget fest over den flyvetur, ej heller da vi endelig kom frem og vi faldt i søvn før vi fik spist mig på sofaen og Bjarni inde i sengen. Vi sansede lige bragene fra et par raketter lidt over tolv, og så var den nytårsaften overstået. Vi tog dog revanche dagen efter, da den store Rose Parade løb af stablen i Pasadena nord for Los Angeles. Hold da fast, hvor en fest. Mere om det i næste indlæg.


2 comments:

Katrine said...

Dejligt at høre, at I havde en god jul i DK! Det må være rart at komme hjem på sådan et smut. Men åh, jeg misunder jer altså også stadig for jeres amerikanske eventyr! Tænk, sådan at komme tilbage til parade i Pasadena! Det lyder altså fedt... Jeg ville gerne selv afsted og bo i udlandet igen. Glæder mig til at høre mere om den der festparade.
Godt nytår herfra.

PS: Kan man ikke få ost i USA??

Dorte said...

Jamen I må jo ud igen så Katrine. Nu er du snart "frisat" fra studie... Hvad med Wien? ;)

Jo, ost kan også købes her, men hvis man vil ha' ordentlig ost er det hundedyrt. Jeg ser folk spiser det der sørgelige gummi toastost, der er pakket enkeltvis i plastic. Puha.
Vi har blåskimmel fra Arla i Danmark i vores lokale supermarked, men sådan en ordentlig skæreost er jeg ikke stødt på endnu.